čtvrtek 2. srpna 2007

Dekorace na pověšení


edávno mne inspiroval jeden obrázek na webu. Byl to pohled do výkladní skříně, kde visely velikanánské papírové květy. Když jsem objednávala scrapbookové papíry, věděla jsem, že určitě někdy takové zkusím udělat. No a nastal ten čas. Originály mají viset vertikálně, ale já jsem pro zajímavost hotové kousky pověsila vodorovně a ozdobila je navíc korálkama.
Pokud nemáte doma pěkný scrapbookový papír nebo dobře zásobené papírnictví nebo hobby shop, můžete si pěkný papír vyrobit sami. Buď ho namalovat nebo vytisknout z počítače pěkný vzor. Můžete použít i ty, které tady ukládám nebo které jsou na Flickr.
Když jich visí několik pohromadě, je to fakt skvělá dekorace do místnosti, zvláště tam, kde jsou vyšší stropy. A zde malý návod.


1. Dle níže uvedené šablony si vstřihněte šest okvětních lístků z vámi vybraného papíru. Pěkný efekt udělá to, když budou tři a tři z jiného vzoru nebo barvy, ale určitě přijdete i na vlastní nápad, jak květinu zkrášlit.

2. Děrovačem udělejte na každém konci každého lístku díru.

3. a 4. Velikost spony, kterou jsem použila, byla tak akorát na velikost díry v děrovači, proto jsem pro jistotu pod hlavičku spony vložila ještě kruh z papíru.

5. Všechny lístky prostrčte sponou nejprve z jedné strany. Pomáhá, když už nyní je za sebou vložíte v žádaném pořadí.

6. Potom začněte na sponu navlékat také druhou stranu lístků, jeden po druhém a vzrovnávejte jejich rozložení dokola.

7. Nakonec sponu ohyhněte a květ se krásně stáhne.

Vybrala jsem si horizontální zavěšení květin. Samozřejmě pokud do středu květiny nevložíte dlouhé korálky, ale třeba jen nalepíte knoflík nebo polotovar kvítek, která se dají běžně dostat v galanteriích, můžete květiny zavěsit i vertikálně.

Žádné komentáře: